SILNIKI

Naprawa głowic i silników

Witamy w naszej firmie!

Naprawa głowic i silników

Naprawiamy silniki spalinowe duże i małe. Z blokami aluminiowymi i żeliwnymi.
Kilkanaście lat temu praktycznie wszystkie bloki były wykonane w całości z żeliwa. Miały tuleje cylindrowe stałe lub wymienne. Dążenie producentów do obniżenia kosztów wytwarzania, obniżenia wagi samochodów a także stałego wzrostu mocy produkowanych silników spowodowały zastosowanie w produkcji praktycznie wszystkich głowic stopów aluminium. Później proces ten objął również bloki silników. O ile w przypadku głowic jest to praktycznie jedno rozwiązanie czyli korpus głowicy odlany ze stopów aluminium w który wciśnięte są gniazda zaworowe oraz prowadnice z innych materiałów takich jak żeliwo, brąz, mosiądz czy różnego rodzaju stale to rozwiązania w przypadku bloków są bardziej zróżnicowane. Spotyka się aluminiowe bloki z zatopionymi w trakcie odlewania tulejami żeliwnymi lub bardzo zbliżone rozwiązanie czyli wciskane tuleje żeliwne w aluminiowy blok. Kolejne rozwiązanie to pokrycie wnętrza tulei w aluminiowym bloku warstwą żeliwa o grubości niecałego milimetra. Niektórzy producenci poszli jeszcze dalej. Wnętrze tulei aluminiowego bloku pokryli galwanicznie warstwą tzw. nikasilu. Rozwiązanie to jest popularne zwłaszcza w silnikach do motocykli ale stosowane też było w silnikach samochodowych BMW. Ostatnie rozwiązanie to wykonanie bloku silnika z alusilu czyli specjalnego stopu aluminium, który współpracuje bezpośrednio z tłokiem. Tutaj występują dwie wersje. Z alusilu wykonana jest cała tuleja na wskroś bądź z alusilu wykonana jest tylko kilkumilimetrowa warstwa wewnętrzna tulei. Naprawiając bloki żeliwne stosujemy tradycyjne rozwiązania czyli szlif bloku polegający na roztoczeniu i honowaniu tulei cylindrowej na kolejny wymiar naprawczy i zastosowanie tłoków i pierścieni nadwymiarowych. Czasem gdy tłoki są w dobrym stanie a ich cena wysoka roztaczamy blok o kilka milimetrów i wciskamy nową tuleję aby zachować wymiar nominalny. W przypadku bloków aluminiowych stosujemy zamiennie różne rozwiązania. Przykładowo w blokach, w których wnętrze tulei pokryte jest cienką warstwą żeliwa (np. VW 2,5 TDI) roztaczamy blok i wciskamy cienką tuleję żeliwną. Rozwiązanie to doskonale się sprawdza i pozwala uratować blok, który inaczej skazany byłby na zezłomowanie. Pozwala to na pozostawienie oryginalnych tłoków i pierścieni. W blokach gdzie oryginalnie występują wciśnięte bądź zatopione tuleje żeliwne stosujemy również takie rozwiązanie. Gdy blok jest wykonany z alusilu wstawiamy tuleje z alusilu i jest to rozwiązanie najdroższe lecz najodpowiedniejsze technicznie. Zastosowanie w takim silniku tulei żeliwnych jest też możliwe ale wiąże się z koniecznością wymiany pierścieni na przystosowane do pracy z tulejami żeliwnymi a także zalecana jest wymiana tłoków.

NASZE USŁUGI

Naprawa i regeneracja silników

1

Naprawa i regeneracja silników.

2

Pracujemy na wszystkich rodzajach tworzyw.

3

Zajmujemy się również blokami aluminiowymi.

4

Naprawiamy bloki z alusilu.

5

Regeneracja bloków żeliwnych

CO NAS WYRÓŻNIA

Naprawa głowic i silników

96%
Udanych napraw
98%
Zadowolonych klientów
100%
Zaangażowania

KONTAKT

Piętka1 sc, ul. Pińska 3, 54-618 Wrocław, NIP 8942448294