SILNIKI

Naprawa głowic i silników

Witamy w naszej firmie!

Naprawa głowic i silników

Naprawiamy silniki spalinowe duże i małe. Z blokami aluminiowymi i żeliwnymi.

Kilkanaście lat temu większość silników miała bloki żeliwne. Miały tuleje cylindrowe stałe, suche lub wymienne, mokre.

Dążenie producentów do obniżenia kosztów wytwarzania, obniżenia wagi samochodów, wzrostu mocy produkowanych silników a także ochrona środowiska spowodowało stały wzrost udziału bloków aluminiowych w produkcji samochodów osobowych. 

W dużych silnikach do samochodów ciężarowych nadal króluje żeliwo. 

Szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne bloków aluminiowych są bardzo zróżnicowane. Najpopularniejsze z nich to zastosowanie aluminiowych bloków z zatopionymi w trakcie ich odlewania tulejami żeliwnymi lub bardzo zbliżone rozwiązanie czyli wciskane tuleje żeliwne w aluminiowy blok. 

Kolejny sposób to pokrycie wnętrza tulei w aluminiowym bloku warstwą żeliwa o grubości niecałego milimetra. Stosowane to jest na przykład w VW 2,5 TDI oraz 5,0 TDI V10. 

Galwaniczne nakładanie bardzo cienkiej warstwy tak zwanego nikasilu czyli stopu na bazie niklu i krzemu na powierzchnię cylindra to metoda bardzo często stosowana w motocyklach a także w niektórych silnikach BMW. 

Na koniec metoda polegająca na wykorzystaniu Alusilu, specjalnego stopu aluminium, z którego wykonuje się na wskroś całe tuleje w bloku bądź wykonuje się z tego materiału tylko cienką, wewnętrzną warstwę tulei która współpracuje bezpośrednio z tłokiem. 

W naszej firmie wykonujemy naprawy wszystkich wymienionych tutaj rodzajów bloków, z wyjątkiem nikasilowych. Naprawiając bloki żeliwne stosujemy tradycyjne rozwiązania czyli szlif bloku polegający na roztoczeniu i honowaniu tulei cylindrowej na kolejny wymiar naprawczy i zastosowanie tłoków i pierścieni nadwymiarowych. 

Czasem, gdy tłoki są w dobrym stanie a ich cena jest wysoka, roztaczamy blok o kilka milimetrów i wciskamy nową tuleję aby zachować wymiar nominalny. W przypadku bloków aluminiowych stosujemy zamiennie różne rozwiązania. 

Przykładowo w blokach, w których wnętrze tulei pokryte jest cienką warstwą żeliwa (np. VW 2,5 TDI lub 5.0 TDI V10) roztaczamy blok i wciskamy cienką tuleję żeliwną. Rozwiązanie to doskonale się sprawdza i pozwala uratować blok, który inaczej skazany byłby na zezłomowanie. Pozwala to na pozostawienie oryginalnych tłoków i pierścieni. 

W blokach gdzie oryginalnie występują wciśnięte bądź zatopione tuleje żeliwne stosujemy również takie rozwiązanie. 

Gdy blok jest wykonany z alusilu wstawiamy tuleje z alusilu i jest to rozwiązanie najdroższe lecz najodpowiedniejsze technicznie. 

Zastosowanie w takim silniku tulei żeliwnych jest też możliwe ale wiąże się z koniecznością wymiany pierścieni na przystosowane do pracy z tulejami żeliwnymi. Zalecana jest, choć niekonieczna, wymiana tłoków. 

W ramach remontów silników, w razie potrzeby spawamy bloki aluminiowe. 

Zmieniamy również konstrukcję bloków poprzez zmianę tulei suchych na tuleje mokre co pozwala, na przykład, uratować pęknięty blok żeliwny przed zezłomowaniem.

NASZE USŁUGI

Naprawa i regeneracja silników

1

Naprawa i regeneracja silników.

2

Pracujemy na wszystkich rodzajach tworzyw.

3

Zajmujemy się również blokami aluminiowymi.

4

Naprawiamy bloki z alusilu.

5

Regeneracja bloków żeliwnych

CO NAS WYRÓŻNIA

Naprawa głowic i silników

96%
Udanych napraw
98%
Zadowolonych klientów
100%
Zaangażowania