SILNIKI
Naprawa głowic i silników
Witamy w naszej firmie!
Naprawa głowic i silników
Naprawiamy silniki spalinowe duże i małe. Z blokami aluminiowymi i żeliwnymi.
Kilkanaście lat temu większość silników miała bloki żeliwne. Miały tuleje cylindrowe stałe, suche lub wymienne, mokre.
Dążenie producentów do obniżenia kosztów wytwarzania, obniżenia wagi samochodów, wzrostu mocy produkowanych silników a także ochrona środowiska spowodowało stały wzrost udziału bloków aluminiowych w produkcji samochodów osobowych.
W dużych silnikach do samochodów ciężarowych nadal króluje żeliwo.
Szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne bloków aluminiowych są bardzo zróżnicowane. Najpopularniejsze z nich to zastosowanie aluminiowych bloków z zatopionymi w trakcie ich odlewania tulejami żeliwnymi lub bardzo zbliżone rozwiązanie czyli wciskane tuleje żeliwne w aluminiowy blok.
Kolejny sposób to pokrycie wnętrza tulei w aluminiowym bloku warstwą żeliwa o grubości niecałego milimetra. Stosowane to jest na przykład w VW 2,5 TDI oraz 5,0 TDI V10.
Galwaniczne nakładanie bardzo cienkiej warstwy tak zwanego nikasilu czyli stopu na bazie niklu i krzemu na powierzchnię cylindra to metoda bardzo często stosowana w motocyklach a także w niektórych silnikach BMW.
Na koniec metoda polegająca na wykorzystaniu Alusilu, specjalnego stopu aluminium, z którego wykonuje się na wskroś całe tuleje w bloku bądź wykonuje się z tego materiału tylko cienką, wewnętrzną warstwę tulei która współpracuje bezpośrednio z tłokiem.
W naszej firmie wykonujemy naprawy wszystkich wymienionych tutaj rodzajów bloków, z wyjątkiem nikasilowych. Naprawiając bloki żeliwne stosujemy tradycyjne rozwiązania czyli szlif bloku polegający na roztoczeniu i honowaniu tulei cylindrowej na kolejny wymiar naprawczy i zastosowanie tłoków i pierścieni nadwymiarowych.
Czasem, gdy tłoki są w dobrym stanie a ich cena jest wysoka, roztaczamy blok o kilka milimetrów i wciskamy nową tuleję aby zachować wymiar nominalny. W przypadku bloków aluminiowych stosujemy zamiennie różne rozwiązania.
Przykładowo w blokach, w których wnętrze tulei pokryte jest cienką warstwą żeliwa (np. VW 2,5 TDI lub 5.0 TDI V10) roztaczamy blok i wciskamy cienką tuleję żeliwną. Rozwiązanie to doskonale się sprawdza i pozwala uratować blok, który inaczej skazany byłby na zezłomowanie. Pozwala to na pozostawienie oryginalnych tłoków i pierścieni.
W blokach gdzie oryginalnie występują wciśnięte bądź zatopione tuleje żeliwne stosujemy również takie rozwiązanie.
Gdy blok jest wykonany z alusilu wstawiamy tuleje z alusilu i jest to rozwiązanie najdroższe lecz najodpowiedniejsze technicznie.
Zastosowanie w takim silniku tulei żeliwnych jest też możliwe ale wiąże się z koniecznością wymiany pierścieni na przystosowane do pracy z tulejami żeliwnymi. Zalecana jest, choć niekonieczna, wymiana tłoków.
W ramach remontów silników, w razie potrzeby spawamy bloki aluminiowe.
Zmieniamy również konstrukcję bloków poprzez zmianę tulei suchych na tuleje mokre co pozwala, na przykład, uratować pęknięty blok żeliwny przed zezłomowaniem.
NASZE USŁUGI
Naprawa i regeneracja silników
1
Naprawa i regeneracja silników.
2
Pracujemy na wszystkich rodzajach tworzyw.
3
Zajmujemy się również blokami aluminiowymi.
4
Naprawiamy bloki z alusilu.
5
Regeneracja bloków żeliwnych
CO NAS WYRÓŻNIA
Naprawa głowic i silników
KONTAKT
Piętka1 sc, ul. Pińska 3, 54-618 Wrocław, NIP 8942448294